Panasonic představil G6 – možného nástupce GH2

Panasonic Lumix G6, která byla čerstvě představena, budí velký optimismus, minimálně mezi kameramany. Převzala totiž čip z oblíbené GH2 (multi-aspect ratio, crop u videa 1.86) a několik novinek z GH3, to vše za cenu asi 750$ (pod 20 tis. Kč), tedy takovou, která směle konkuruje Nikonu D5200 nebo Canonu 700D!

Panasonic-Lumix-G6

G6 bude obsahovat řadu vylepšení proti G5:

3.5mm vstup pro mikrofon v přední části aparátu
Mód pro stop-motion animaci
Timelapse (časosběrný) video mód
Progressivní AVCHD 2.0, 1080/60p
24p a plně manuální ovládání
Focus peaking (!!!)
Ovládání zoomu poblíž spouště
OLED hledáček
Sekvence až 40 fotek za sekundu (burst mode)

Panasonic-Lumix-G6 Panasonic Lumix G6

I zpracování těla se trochu změní a díky robustnímu gripu bude připomínat staršího bratříčka GH3. Narozdíl od něj nebude mít nahrávání do populárního MOV, ale nabídne novou možnost záznamu 1080/50p a také nahrávání v nižší kvalitě do mp4, tak jako to má GH3 (1080p/50 při 28Mbps). Celé tělo fotoaparátu prodělá i několik dalších změn – vstupy z levé strany budou jinde na těle a slot pro SD kartu se přesune pod dvířka baterie.

Každopádně je to velké překvapení a takovýto „návrat GH2“ asi čekal málokdo. S novými funkcemi a příznivou cenou půjde rozhodně o velmi zajímavý fotoaparát.

 

 

37 komentářů: „Panasonic představil G6 – možného nástupce GH2

  • 19.6.2014 (23.11)
    Permalink

    Vedel by mi niekto poradiť konkretnu redukciu na objektív nikon ?

    Reagovat
  • 15.5.2014 (1.06)
    Permalink

    Ahoj, existuje nejaka redukcia aby som na G6 pripojil Tamron 70-300 mm f/4-5.6 DI N/AF LD pre Nikon ?

    Reagovat
    • 17.5.2014 (14.11)
      Permalink

      Určitě, můžeš použít jak klasickou mechanickou redukci, tak třeba Speedbooster. Nebude ale fungovat elektronika, takže nepůjde ovládat clonu a taky ti nebude fungovat stabilizace, což může být u takového objektivu (po přepočtu 140-600mm) dost problém:/

      Reagovat
  • 29.1.2014 (12.37)
    Permalink

    Koupil jsem před měsícem Nikon D5200 ale po přečetní sem přemýšlel že ho prodám a koupim Panasonic G6 :) .. Ale to sem nevěděl že se jedná o bezzrcadlovku… Poradil by někdo co je lepší?

    Reagovat
    • 1.2.2014 (10.55)
      Permalink

      Na video jednoznačně Panasonic, jedinou malou nevýhodou je menší výběr objektivů. Ale obraz, zvuk, ovládání a slowmotion jsou u Panasonicu rozhodně lepší.

      Reagovat
  • 5.1.2014 (21.39)
    Permalink

    Ještě bych měl jeden dotaz. Když ukončím nahrávání videa, tak foťák ten záběr přibližně o vteřinu a půl zkrátí (prostě z toho videa usekne poslední 1,5 vteřiny). Zkoušel jsem měnit formáty videa, frame rate, módy na které natáčím, ale na nic jsem zatím nepřišel.

    Reagovat
    • 6.1.2014 (5.58)
      Permalink

      Jo tohle to bohužel dělá, i GH3, nejsem si jistej jestli je to po každé stejně dlouhý čas, ale bohužel nějaké ty kousky tam chybí. Zase ale stačí vypínat kameru o vteřinu nebo dvě později a je to vyřešený.

      Reagovat
  • 28.12.2013 (23.50)
    Permalink

    Ahojte, nevíte někdo jakou na to dát redukci bajonetu abych na to mohl dát objektiv z Canonu? Případně jak na tom funguje clona apod.
    Díky

    Reagovat
    • 30.12.2013 (10.18)
      Permalink

      Clona přes redukce ovládat nejde, tj. je třeba si koupit takovou redukci, která má vlastní clonu.

      Reagovat
      • 30.12.2013 (15.53)
        Permalink

        Díky. Jinak předpokládám, že přes redukce nebude ani fungovat focus peaking že?

      • 31.12.2013 (14.54)
        Permalink

        Focus peaking vyhledává ostré hrany v obraze, tj. s objektivem vůbec nesouvisí. Fungovat samozřejmě bude.

  • 3.10.2013 (21.00)
    Permalink

    G6 už vlastním, je škoda že některé funkce nelze kombinovat, např HDR + časosběr, dále je mě zděsilo že je napevno nastavený na PAL, jsem zvyklý pracovat v NTSC a kombinovat se záznamy z jiných kamer. Potřeboval bych sehnat NTSC firmware, kdo by věděl budu rád za odkaz na stáhnutí. Jinak jsem s ním spokojený, ale při hodně situacích automatické ostření při natáčení zklamalo. Dost se mi líbí přepínání mezi mechanickou a elektronickou závěrkou :)

    Reagovat
  • 27.7.2013 (16.20)
    Permalink

    Zdravím,
    jaký setový objektiv vybrat k Panasonic G6 na natáčení? Líbil by se mi 14-140, ale nevím jestli je vhodný. Nátačet budu převážně sportovní videa a přírodu. Videa z G6tky budu kombinovat se záběry s gopro 3black.
    A má už někdo zkušensti s G6? Dá se v této cenové kategorii pořídit lepší fotoaparát pro natáčení?

    Reagovat
    • 4.8.2013 (12.31)
      Permalink

      Ahoj.

      Ja mám G6 tretí týždeň a zatiaľ som s ním spokojný. Základný obejtív som si kúpil Olympus 14-42. Foťák stále testujem. Ak by mal niekto záujem o ukážky videa, napíšte mi.
      Zatiaľ som spravil jedno časozberné video:

      https://www.youtube.com/watch?v=kjUpYUAtqM4.

      Reagovat
  • 9.7.2013 (20.19)
    Permalink

    Koukám taky po nové G6 a tohle je uvedeno na webu Panasonicu :

    Panasonic LUMIX DMC-G6 se na českém trhu objeví během měsíce června. Prodávat se bude ve stříbrném a černém provedení – orientačně za tyto ceny: tělo za 15.000 Kč, základní set za 17.500 Kč (standardní objektiv 14-42mm), Pancake Power Zoom set za 21.000 Kč (14-42mm), set se dvěma objektivy za 22.000 Kč (standardní objektiv 14-42mm a teleobjektiv 45-150mm) a prémiový set za 25.000 Kč (s novým objektivem 14-140mm, F3,5-5,6).
    Chci se zeptat zda pro video by byl lepší objektiv 14-42 nebo bude podávat podobné výsledky i nový objektiv 14-140 který má být podle informací výrobce taky vhodný na HD video.Osobně by jse mi líbyl právě ten zoom 14-140.

    Reagovat
    • 8.10.2013 (4.24)
      Permalink

      Omlouvám se za pozdní odpověď…. 14-140 je výborný objektiv, jehož jedinou nevýhodou je horší světelnost (běžná u univerzálních zoomů). 14-42 je lepší pouze menšími rozměry a možností powerzoomu, bez níž se však lze snadno obejít;)

      Reagovat
    • 9.7.2013 (2.11)
      Permalink

      BTW: ty jsi z toho videa poznal co je lepší? Mě to příjde dost podobný, pokud jsou tam rozdíly tak ve stínech a šumu, ale zdá se mi lepší G6… jinak co se týče ostrosti, tak to se těžko porovnává, pokud to nemáš doostřený, tak nepoznáš co z toho dostaneš.

      Reagovat
  • 5.6.2013 (10.54)
    Permalink

    Byl jsem už v podstatět rozhodnutej koupit Canon 600D ale když jsem si přečet tenhle šlánek a dalších pár recenzí tak se muj nazor zažina měnit

    Reagovat
  • 23.5.2013 (23.29)
    Permalink

    Nebude G6 tych 24p chybat…pripadne da sa zaobist aj bez toho?

    Reagovat
    • 24.5.2013 (23.53)
      Permalink

      Já třeba 24p nikdy nepoužil, vše točím klasicky do PALu (25p)… nemyslím, že tohle je velkej problém;)

      Reagovat
  • 19.5.2013 (2.08)
    Permalink

    Neznáte prosím někdo rozdíly ohledně videa mezi G6 a GH3? Já jsem našel jen, že G6 nemá:

    – headphone monitoring (výstup na sluchátka)
    – weather sealing (větší odolnost pro horší počasí)
    – záznam do mov a asi i nějaké další drobnější omezení (max. bitrate?, další formáty?)

    Reagovat
    • 19.5.2013 (21.03)
      Permalink

      Ano, ty rozdíly jsou to co píšeš… G6 by měla mít focus peaking, tedy zvýraznění hran při manuálním ostření.
      Ve všem ostatním bude zřejmě lepší GH3 – lepší DR, rychlost ostření, vyšší bitrate, výdrž baterie, weather-sealing, OLED displej a možnost 24p

      Reagovat
  • 1.5.2013 (21.26)
    Permalink

    + cca 14 bit barvy oproti směšným 8 bitům u zrcadlovek

    Reagovat
    • 30.5.2013 (16.06)
      Permalink

      Mohl bys to vysvětlit? Co má 14 bitové barvy oproti 8 bitovým zrcadlovkám?

      Reagovat
      • 31.5.2013 (0.51)
        Permalink

        Myslím, že to srovnává s cinema kamerou, ale nenapsal to správně… BMC má 12bit pokud se nepletu;)

  • 25.4.2013 (15.54)
    Permalink

    Bude to mít těžké, po tom co Blackmagic přišel s pocket cinema camerou. Podle mě bude hodně záležet na cenovém rozdílu:-).

    Reagovat
    • 25.4.2013 (16.10)
      Permalink

      Těžké to bude mít jako jakákoliv kamera-foťák, no, spíš o trochu lehčí to bude mít, díky svým funkcím .-)). Ten POcket Blackmagic taky vypadá dobře, ale RAW nevyužije kde kdo a nemá 50p. K tomuto kamero-foťáku je potřeba méně investic, než k tomu PBM, takže pro obyčejnější lidi tohle má význam..

      Reagovat
    • 26.4.2013 (0.04)
      Permalink

      Tak s tímhle se pořád ještě dá fotit:) Jinak cena BMD – 24.700,- Myslím, že ten Panasonic bude o dost levnější, má smysluplnější crop a navíc těch 50p, to je pro spoustu lidí zásadní;) Navíc není jistý kdy to Blackmagic dodá… a jak dlouho tam bude jen ProRes a na RAW se bude jen čekat, tipuju tak rok;)

      Reagovat
      • 26.4.2013 (9.43)
        Permalink

        Pro mě je zásadní video (film). Takže absence možnonsti fotit není mínusem:-). Na fotky mám malý kompakt, to mi stačí:-). Udávaná cena BMD je za tělo, že jo? Spíš by mě zajímala hloubka ostrosti v porovnání se zrcadlovkou. Tam bude zřejmě vítězem zrcadlovka nebo se pletu?

      • 26.4.2013 (10.28)
        Permalink

        Hloubka ostrosti nemá s tělem až tak nic společného. Vše se odvíjí od objektivů a jejich světelnosti. Samozřejmě velikost čipu a crop faktor hraje roli, ale je to jen výchozí hodnota. U APS-C senzorů je jedno jestli to je blackmagic nebo (bez)zracadlovka, je to stejné. U FF DSLR je snadnější dosažená HO vyvážena násobnou cenou.

      • 26.4.2013 (11.45)
        Permalink

        Takže by hloubka ostrosti měla být stejná jako APS-C senzorů. Nebyl jsem si jist, jestli v BMD není senzor menší a tudíž nemá o něco horší hloubku ostrosti.

      • 26.4.2013 (18.16)
        Permalink

        To není přesně řečeno… hloubka ostrosti je ovlivněna velikostí snímače, ohniskovou vzdáleností i clonou! Tzn. přístroj s menším snímačem má při stejné cloně a odpovídajícím ohnisku (přepočet na ff) větší hloubku ostrosti.
        Příklad: FF tělo, 50mm objektiv f2.8 bude mít stejně mělkou DOF jako 25mm objektiv na m43 těle (crop 2) v případě, že bude mít clonu 1.4(!)

      • 26.4.2013 (18.18)
        Permalink

        Pro Jan: Panasonic mají menší snímače, tzn. nemají tak mělkou hloubku ostrosti jako APS-C. (A BMD má ještě menší snímače než Panasonic)

      • 27.4.2013 (12.42)
        Permalink

        V čem je tedy tak super ta BMD, když hloubka ostrosti nebude tak mělká jako u zrcadlovek a Panasoniců. Ve formátu do kterého nahrává? V celkově lepším podání např. stínů a barev? Díky za odpověď:-).

      • 28.4.2013 (0.41)
        Permalink

        Přesně tak, bude ukládat obraz v bezztrátovém kodeku ProRes (4:2:2) a později možná dokonce RAW video. Tak či tak bud hlavní výhodou obrovský dynamický rozsah.

Napsat komentář: ldvk Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Facebook